MUQADDIMAH

BAHAWA dengan sesungguhnya adalah diisytiharkan, demi untuk menyempurnakan taqwa kepada Allah dan kebaktian kepada sesama manusia, yang dijadikan bagi menegakkan AL AMRU BIL MA'RUF WAN NAHYU 'ANIL MUNGKAR dalam kehidupan bermasyarakat dan bernegara, maka inilah diisyiharkan sebuah pertubuhan yang dinamakan "PARTI ISLAM SEMALAYSIA"

Wednesday, May 18, 2011

Gabungan Agama dan Profesional diperlukan dalam Kepimpinan PAS - Presiden

SUNGAI PETANI 18 Mei - Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, beliau tidak memihak kepada mana-mana calon yang akan bertanding jawatan timbalan dan naib presiden parti itu pada muktamarnya dari 3 hingga 5 Jun ini.

"Saya tidak menyokong sesiapa namun saya mahukan kepimpinan kolektif, campuran calon berlatarbelakang agama dan profesional,” katanya kepada pemberita selepas mengetuai Jawatankuasa Pas Pusat selepas mendengar taklimat projek kampus induk Kolej Universiti Insaniah (KUIN) di Kuala Ketil, dekat sini, hari ini.

Taklimat disampaiksn Pengarah Jabatan Kerja Raya Kedah, Roslan Abdul Ghani.
Turut hadir Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Timbalan Presiden Nasharudin Mat Isa dan naib-naib presiden, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man serta Datuk Mahfuz Omar dan Setiausaha Agung Pas Datuk Mustafa Ali. - Bernama

No comments:

Post a Comment